نکات مهار کردن دام

7 عادت بسیار موثر دامداران موفق

 

 

1. به طور مناسب از فشار استفاده کنید

 

2 و 3. مناطق پرواز و نقاط تعادل را بشناسید

 

4. آرام باشید

 

5. صبور باشید یک دامدار خوب صبور است.

 

6. به حیوانات خود نشان دهید چه انتظاری از شما دارند

 

7. انجام دهید!

 

 

7 عادت بسیار موثر دامداران موفق

 

1. به طور مناسب از فشار استفاده کنید

یک تصور غلط رایج این است که "استرس کم" باید به معنای "عدم فشار" باشد. این کاملا نادرست است. گاوها مانند سایر حیوانات به اعمال مناسب و آزاد شدن فشار پاسخ می دهند. مواقعی وجود دارد که باید فشار قابل توجهی ایجاد شود تا حیوانات نحوه و زمان نیاز خود را حرکت دهند. فشار ، به طور مناسب استفاده می شود ، باعث ایجاد فشار طولانی مدت و مضر نمی شود.

 

2 و 3. مناطق پرواز و نقاط تعادل را بشناسید

یک دامدار خوب دو اصل اساسی را می فهمد: منطقه پرواز ("حباب" اطراف حیوان که اگر توسط یک دستیار حمله شود ، باعث دور شدن حیوان می شود) و نقطه تعادل (نقطه معمولاً در اطراف شانه جلویی ، در که فشار در مقابل آن نقطه باعث توقف یا عقب نشینی حیوان خواهد شد و بالعکس). وقتی یک سهامدار در لبه منطقه پرواز است و به درستی متعادل است ، فقط کنترل حرکات کمی برای کنترل حیوانات به صورت کم فشار لازم است. برای سرعت بخشیدن به گاوها ، بر خلاف جهت حرکت آنها گام بردارید. تا آنها را کند کند ، با آنها راه بروید. هنگام عبور از نقطه تعادل ، به نحوه واکنش هر حیوان به حرکت و موقعیت خود توجه کنید.

 

4. آرام باشید

یک دامدار خوب هنگام کار گاو ساکت خواهد ماند. اگر گاوها آنچه شما می خواهید انجام نمی دهند ، دلیل نمی شود که آنها نمی توانند شما را بشنوند یا ببینند. به این دلیل است که شما در جای اشتباه قرار دارید و کار اشتباهی انجام می دهید. فریاد نزنید و جیغ نکشید و حرکات وحشی انجام ندهید. با آرامش ، هدفمند و در خطوط مستقیم حرکت کنید. گاو قادر به پیش بینی حرکات شما و پاسخ مناسب به آنها خواهد بود. اگر مانند شکارچی حرکت کنید (مردد باشید ، بدنبال آن حرکات ناگهانی و به صورت منحنی در اطراف آنها انجام شود) ، گاوها مانند یک شکارچی با شما رفتار می کنند.

 

5. صبور باشید یک دامدار خوب صبور است.

گاوها اهمیتی نمی دهند که شما برای شام دیر شده اید. کارهای درست را ادامه دهید تا زمانی که گاوها به درستی پاسخ دهند. بعد از تسلط بر مهارت سهامداری ، معمولاً در صورت نیاز می توانید به سرعت گاو کار کنید. اما دریابید که اگر گاوها را وادار کنید قبل از اینکه آماده انجام کاری شوند ، دیگر کار با فشار کم نیست.

 

6. به حیوانات خود نشان دهید چه انتظاری از شما دارند

به گاوها آموزش دهید که هر وقت با آنها هستید رفتار کنند. به قلم یا مرتع بروید و از این تکنیک ها برای جابجایی آنها استفاده کنید و به آنها آموزش دهید که پاسخ دهند. در صورت امکان ، گاوها را در راه تغذیه یا مراتع دیگر از طریق گاوها منتقل کنید. گاوهای خود را همیشه از کنار دروازه ، تک پرونده عبور دهید. اجازه ندهید که آنها وحشیانه بدوند ، در غیر اینصورت آنها به خود و شما آسیب می رسانند ، دروازه های خود را پاره می کنند و هنگامی که در نهایت متوقف می شوند استرس داشته باشند.

هنگام جابجایی گاوها از یک مرتع ، از چند گاو که گله را ترک می کنند چشم پوشی کنید. اگر گله اصلی را به حالت کم فشار رانندگی کنید و تعداد کمی را که در لبه آن هستند تعقیب نکنید ، آنها معمولاً به میل خودشان به گله برمی گردند.

 

7. انجام دهید!

برای ترکیب این عادت ها تلاش کنید و آنها شما را به یک سهامدار بهتر تبدیل می کنند. و نگویید ، "من سعی خواهم کرد." "سعی کنید" بهانه ای برای شکست است.

هدف بنیاد نجیب ساموئل رابرتز پیشبرد علم و عمل کشاورزی با انجام تحقیقات میدانی و آزمایشگاهی و مشاوره با کشاورزان ، دامداران و مدیران زمین در دشتهای بزرگ جنوبی است. این سازمان از طریق فعالیت های خود متعهد به حفظ و بهبود خاک و پرورش شیوه های پایدار کشاورزی است. در روحیه انسان دوستانه لوید نوبل ، بنیاد نجیب همچنین از طریق برنامه کمک های مالی با هدف ایجاد جوامع قوی تر از خیریه های شایسته حمایت می کند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.